Forårstræning for jagthunde

Som med så meget andet, er forårets hundetræning udsat indtil videre. Vi følger situationen og anbefalingerne fra Jægerforbundet, og prøver at starte op så snart det er muligt.

Vi starter forårets hundetræning tirsdag 07-04-2019 kl. 19:00. Som sædvanlig foregår træningen på Nordre fælled, indkørsel fra Mariagervej.

Hundetræning målrettet jagthunde racer. Træningen er delt på 3 hold;

• Grunddressur for hvalpe/utrænede hunde med fokus på lydighed og samarbejde. Hundene bliver udfordret efter deres niveau, så nogle vil arbejde mere med dressur og motivation, og andre mere med apportering.
    Vi gør opmærksom på, at hunden skal være i hundeline med mindre trænerne siger andet, der vil ikke være legestue. Der kan ikke anvendes opruller-line eller hundeseler til træningen.
  • Åben klasse dressur og apportering med vildt
  • Vinderklasse apportering med vildt for øvede hunde

Træningen er velegnet for jagthunderacer, men det er ikke et krav at man går på jagt for at deltage. Alle er velkommen.

Der trænes 10 gange, hvor den sidste træning er en afsluttende evaluering, så man ved hvad er skal trænes mere med.

Hunden skal være vaccineret og forsikret

Pris for medlemmer af jagtforeningen: 450 kr. - øvrige 550 kr.

Tilmelding og spørgsmål; kontakt Peter Kaae Schmidt på 40940043 eller hund@kronjyllandsjagtforening.dk.