Kursus i vildtsygdomme og hygiejne

Anerkendt kursus i vildtsygdomme og hygiejne 21. november 2023

Kursets formål er at gøre dig klogere på vildtsygdomme og hygiejne samt udvide din viden om vildtet.

Aftenens underviser er dyrelæge udpeget af Danmarks Jægerforbund. Kurset opfylder kravene til bl.a. jagt i Tyskland, og du vil efterfølgende have autorisation til salg af større vildtmængder f.eks. til vildthåndteringsvirksomheder.

Kurset vil blive ledet af en dyrelæge, som aftenen igennem tager os igennem emner som:

• Vildtets anatomi, fysiologi og adfærd.
  • Unormal adfærd og patologiske ændringer som følge af sygdomme og miljøforurening eller andre faktorer, der kan påvirke menneskers sundhed, hvis vildtet spises.
  • Hygiejne bestemmelser og korrekte metoder til håndtering, transport og udtagning af organer  m.v. efter aflivning af vildt.
  • Lovgivning og administrative bestemmelser om dyre- og folkesundhed og hygiejne i forbindelse med afsætning af levende vildt.

Målgruppen er

• Jægere der ønsker større kendskab til vildtet og dets tilstand.
  • Jægere der skal på jagt i Tyskland

Praktisk info:

Kurset afholdes i Kronjyllands jagtforenings klubhus, Kronjydevej 10, 8960 Randers SØ.
Efter kursets afslutning vil de deltagende få udstedt personligt kursusbevis.
Undervejs vil der være en let aftensmad til deltagerne.

Pris:
450 kr. for medlemmer af Kronjyllands Jagtforening, og 500 kr. for ikke medlemmer af foreningen.
Beløbet betales vil tilmelding, og du er først sikret en plads på kurset, når vi har modtaget din betaling.

Tilmelding til Omar på telefon 61 777 219

Deltager antal: