Vildt- & Vinaften 2017

Fredag d. 3. marts blev der afholdt Vildt & Vinaften i vores jagtforening. Vi havde igen i år lavet en aftale med Randers Produktionshøjskole på hjørnet af Grenåvej og Engboulevarden i Kristrup.

Forud var der indgået aftale med jægere fra foreningen om at levere skovduer, der skulle bruges til forret, og et større klovbærende dyr, der skulle bruges til hovedret. Det blev til dådyr.

Randers Produktionshøjskole er et tilbud til unge under 25 år, som ikke har gennemført en ungdomsuddannelse, og som ikke umiddelbart har forudsætninger for at påbegynde en sådan uddannelse, eller som har afbrudt en ungdomsuddannelse. Skolen har en anden undervisningsform end man måske er vant til. Undervisningen foregår som praktisk arbejde på skolens værksteder. Et af disse værksteder er køkkenet. Det var en fornøjelse at se en gruppe dedikerede unge mennesker i den grad gå op i at skabe rammerne og indholdet for 50 forventningsfulde deltagere ved sådan en aften. Ude i køkkenet herskede der en stemning og forventninger, der fik hænderne til at ryste en smule og håndfladerne til at blive fugtige. Men igen i år leverede de unde mennesker et fantastisk resultat.

Foretten bestod af hønseconsomme med sprængt skovdue og hjemmebagte ciabattaboller; suppen blev hældt op i tallerkenen ved bordet.

Hovedretten bød på helstegt  dådyr med pommes rösti, brændte løg, langtidsbagte rodfrugter, sauterede svampe, tyttebær, waldorfsalat og vildtsauce.

Deserten var en Tiramisu. MUMS.

Vinen blev igen leveret fra Best Selection og flot præsenteret af Thorsten Vendelbo, som altid er god til at tilføje præsentationen et par ekstra vinkler; og så gør det jo heller ikke sagen ringere, at Thorsten også er jæger.

Tusinde tak til produktionshøjskolen for en fantastisk aften og rigtig lækker mad. Vi ses igen til næste år.